خدمات کامپیوترواینترنت نور(سعید)

عکاسی خدمات کامپیوتر واینترنت

خدمات کامپیوترواینترنت نور(سعید)

عکاسی خدمات کامپیوتر واینترنت

مفتی خالد دهواری و برنامه اصلاحی ایشان

مفتی خالد دهواری و برنامه اصلاحی ایشان

مفتی خالد دهواری مسئول امور مالی و رئیس دارالافتا و عضو هیئت مدیره مدرسه‌ی علوم دینی گشت است. در سال 1353 از دارالعلوم کراچی فارغ‌التحصیل شد، سپس پیش مفتی رشیداحمد لدیانوی افتاء و تصوف و تزکیه آموخت.

برنامه‌های اصلاحی ایشان

استغیث

این ورد را بعد از نماز عشا قبل از خوابیدن «101» مرتبه بخوانید که اول و آخر 3 بار درود شریف بخوانید و در طول شبانه روز نیز ورد زبان قرار دهید، این عمل را تا چهل روز ادامه دهید:

یا حیّ یا قیُّوم، برحمتِکَ أَستغیث أصْلحْ لی شأنی کُلَّه، ولا تَکِلْنی إلى نفْسِی طَرْفَةَ عَیْنِ.

أوراد برادران

عزیزان! راه سیر الی الله راهی است که مجاهده و همت بلند می‌خواهد.

به قول شاعر:

در ره منزل لیلی که خطرها است به جان     شرط اول قدم آن است که مجنون باشی

از این‌جا اوراد و وظایفی برای عزیزان نوشته می‌شود امیدوارم با همتی بلند بر آن ها عمل نمائید و بعد از گذشت هر40 روز، کتبا از حالات خود اطلاع دهید که آیا در ظرف این مدت بر این اوراد و وظائف عمل شده است یا خیر؟

نخست غسل نمائید و اگر امکانات غسل مهیا نیست، وضوء کامل گرفته لباس تمیز بپوشید و دو رکعت نماز توبه بخوانید. از تمام گناهان صغیره و کبیره، ظاهری و باطنی با صدق دل توبه کنید. از گذشته پشیمان و برای آینده عزم نمائید که هرگز نزدیک معاصی نروید. اگر حقوق الله یا حقوق الناس ضایع شده است، در فکر جبران باشید، نمازهائی‌ که قضاء شده اند برای قضائی آن‌ها برنامه ریزی نمائید.

اوراد و وظائف

1ـ روزانه یک جزء از قران مجید را تلاوت کنید.

2ـ روزانه یک منزل از مناجات مقبول را بخوانید. مناجات مقبول مجموعه دعاهای رسول الله صلی الله علیه و سلم هستند حضرت حکیم الامت حضرت تهانوی رح آنها را جمع آوری نموده اند و توسط مفتی قاسم حفظه الله به فارسی ترجمه شده است. در اکثر کتابفروشی‌ها دستیاب است. طریقه خواندن آن در پایان ذکر می شود.

3ـ بعد از طلوع آفتاب نماز اشراق بخوانید، تعداد رکعات آن 2 الی 4 رکعت و وقت آن ده دقیقه بعد از طلوع آفتاب است.

4ـ نماز اوابین را لازم بگیرید تعداد رکعات آن حداقل با دو رکعت سنت مغرب 6 رکعت و حداکثر آن20 رکعت می‌باشد.

5ـ به نماز شب (تهجد) نیز اهتمام کنید تعداد رکعات آن حداقل 4 رکعت و حداکثر 12 رکعت می باشد وقت اصلی آن آخرین حصه‌ی شب است. در این وقت رحمت خداوندی به آسمان دنیا اجلال می فرماید، اگر سعادت ازلی یاری کرد در آخر شب بیداری نصیب شد، پس زهی قسمت و تا زمانی‌که این میسر نشده است بعد از دو رکعت سنت عشاء ، قبل از وتر، 4رکعت نفل به نیت تهجد بخوانید.

6ـ در شبانه روز یک مرتبه در حالتی که شکم نه پر باشد و نه خالی، هزار مرتبه ذکر اسم ذات را با ضرب خفیف ورد کنید، طریقه ضرب را حضوری دریافت نمائید.

7ـ شب‌ها بعد از مغرب یا بعد از عشاء این آیات را تلاوت نمائید آخرین رکوع سوره بقره ، آخرین رکوع سوره آل عمران و سوره یس، سوره واقعه و سوره ملک ( تبارک الذی) را همیشه قبل از خواب بخوانید.

8ـ روزانه ربع ساعت برای مطالعه کتابی که در آن حالات بزرگان ذکر شده باشد اختصاص دهید.

9ـ از مجالس فضول پرهیز شود خصوصا مجلسی که در آن غیبت مسلمانی صورت گیرد.

10ـ کوشش کنید از کلیه گناهان ظاهری و باطنی پرهیز کنید.

◊ طریقه خواندن مناجات بدین شرح است: اول 3 بار درود شریف بعدا خطبه مناجات که صفحه ی آن در چاپ‌های مختلف فرق می کند بعد منزل روز را بخوانید و در آخر نیز 3 بار درود شریف بخوانید و بعد از درود دعا کنید ضمنا برای دیگران (والدین، مشایخ، پدر، ماد ر، خویشاندان و دوستان می‌توانید دعا کنید) و در آخر این جمله را بگوئید: اللهم تقبل هذه الدعوات فی حق حضرت خواجه امدادالله مهاجر مکی رح و حضرت حکیم الامت الشاه اشرفعلی التهانوی و فی حق الشاه عبد الغنی الپولپوری رح و فی حق المفتی رشید احمد رح

أوراد خواهران

اوراد و وظایفی برای شما نوشته می شود امیدوارم با همتی بلند بر آن‌ها عمل نمائید و بعد از گذشت 40 روز کتبا از حالات خود اطلاع دهید که آیا در ظرف این مدت بر این اوراد و وظائف عمل شده است یا خیر؟

طبق توصیه جد روحانی ما حکیم الامة حضرت تهانوی رحمة الله علیه هرگاه خواهری نامه اصلاحی می‌نویسد باید با امضاء یکی از محارم درجه اول او باشد، رعایت این نکته لازم و ضروری است.

نخست غسل نمائید و اگر امکانات غسل مهیا نیست، وضوء کامل نموده لباس تمیز بپوشید و دو رکعت نماز توبه بخوانید. از تمام گناهان صغیره و کبیره،ظاهری و باطنی با صدق دل توبه بکنید. از گذشته پشیمان و برای آینده عزم نمائید که هرگز نزدیک معاصی نروید. اگر حقوق الله یا حقوق الناس ضایع شده است در فکر جبران باشید نمازهائیکه قضا شده اند برای قضائی آنها برنامه ریزی بنمائید.

اوراد و وظائف

1- روزانه یک جزء از قرآن مجید را تلاوت کنید.

2- روزانه یک منزل از مناجات مقبول را بخوانید مناجات مقبول مجموعه دعاهای رسول الله -صلی الله علیه وسلم- است حضرت حکیم الامت حضرت تهانوی-رحمه الله تعالی- آنها را جمع آوری نموده اند و توسط مفتی محمد قاسم قاسمی -حفظه الله- به فارسی ترجمه شده است و در اکثر کتابفروشی‌ها دستیاب است. طریقه خواندن آن در پایان اوراد برادران ذکر شده است.

3- نماز اشراق را بر خود لازم بگیرد تعداد رکعات آن2 الی 4 رکعت می باشد و وقت آن ده دقیقه بعد از طلوع آفتاب است.

4- بر نماز چاشت نیز مواظبت بکنید تعداد رکعات آن 2تا 8 رکعت می باشد و وقت آن بعد از اشراق تا قبل از داخل شدن نماز ظهر می باشد.

5- نماز اوابین را نیز لازم بگیرید تعداد رکعات آن حداقل با دو رکعت سنت مغرب 6رکعت است و حداکثر آن بیست رکعت می باشد.

6- به نماز شب(تهجد) نیز اهتمام کنید تعداد رکعات آن حداقل 4 رکعت و حداکثر 12 رکعت می باشد، وقت اصلی آن ثلث اخیر شب است در این وقت رحمت خداوندی به آسمان دنیا اجلال می فرماید اگر سعادت ازلی یاری کرد و در ثلث اخیر شب بیداری نصیب شد، زهی قسمت. البته تا زمانی که این سعادت که بتوانید در ثلث اخیر شب بیدار شوید، میسر نشده است بعد از دو رکعت سنت عشاء قبل از وتر، 4 رکعت نقل به نیت تهجد بخوانید.

7- روزانه ربع ساعت برای مطالعه کتابی که در آن حالات بزرگان ذکر شده باشد اختصاص دهید.

شبانه روز یک مرتبه این اوراد را انجام دهید:

الف- درود شریف صد مدتبه

ب- استغفار صد مرتبه

ج- سبحان الله صدمرتبه

د- الحمدلله صد مرتبه

ه- لا اله الا الله صد مرتبه

و- لا حول و لا قوة الا بالله صد مرتبه

ز-الله اکبر صد مرتبه.

8- از مجالس فضولی پرهیز شود خصوصا مجلسی که در آن غیبت مسلمانی صورت گیرد.

رعایت حجاب اسلامی بسیار ضروری است

9-شب وقت خفتن خواندن آخرین رکوع سوره بقره، آخرین رکوع سوره آل عمران،سوره یس،سوره واقعه و سوره تبارک الذی را معمول خود قرار دهید یعنی همیشه قبل از خوا ب بخوانید.

10-سوره کهف را روز جمعه بخوانید با کثرت درود

 عشق مجازی

عزیزان! می دانید که کار آسان هم بدون همت، انجام نمی گیرد و مستحضرید که دارو، هر اندازه تلخ باشد باز هم برای علاج امراض ظاهری استفاده می شود زیرا تندرستی ظاهری مطلوب است. همین طور اگر علاج امراض باطنی مورد نظر و مطلوب باشد پس نسخه هر اندازه سخت باشد باید آن را استعمال کرد تا سلامتی روحانی حاصل گردد. در ذیل نسخه ای جهت علاج، تجویز می گردد که مرکب ازچند جزء است با همت بلند ، با استعانت از باری تعالی بر آن عمل نمائید، از لطف و کرم خداوند امید است که شفای روحانی نصیب گردد.

1- وقت خلوتی را در نظر گرفته نخست غسل نموده و خوشبو استعمال کنید و بعد دو رکعت نماز توبه بخوانید، بکثرت استغفار نموده از خداوند بخواهید که شما را از این مرض مهلک نجات دهد. بعد پانصد یا هزار مرتبه " لا اله الا الله " را اینطور ذکر کنید که با گفتن لا اله این تصور را بکنید که غیر الله را از قلب خود بیرون می کنم و با گفتن الا الله این تصور را بکنید که محبت خداوند را درقلبم جای می دهم این ذکر را با ضرب خفیف انجام دهید.

2- وقتی را تعیین نموده در آن چنین تصور کنید که قیامت بر پاست و من جلوی خداوند بزرگ ایستاده ام و خداوند می فرمایند:"شرم نکردی ما را ترک نموده بطرف یک چیز فانی و از بین رفتنی توجه کردی ؛ همین بود حق ما که ادا کردی ؟" تا مدتی در همین فکر و مراقبه مشغول شوید .

3- از بزرگان به هر کسی که عقیده دارید او را به این نحو تصور کنید که در قلب شما نشسته و همه ناپاکی ها و غیر الله را از قلب شما بیرون ، و دور می اندازد

4- کتابی که در آن ذکر خشم و غضب خداوند که شامل حال گناه کاران است، را مطالعه کنید .

5- از آن طرف بطور کلی قطع رابطه نموده، حتی گفتگو و رفت و آمد را با او قطع کنید و اگر شخصی یاد او رانزد شما کرد، به تندی منع و مذمت او را بیان نمائید و از او آنقدر دوری اختیار کنید که اصلا بر او نظر نیفتد.

مجددا یاد آوری می شود همان طوری که عرض شد اگر چه عمل بر این نسخه سنگین هم تمام شود اما باز هم بر آن عمل نمائید. خداوند متعال توفیق عمل نصیب بفرماید.